mandag 22. februar 2010

Ikke vekk meg når du går..

Det å være lærer har sine fordeler. En av dem er at når barna har ferie, så har vi "avspasering". Det vil si at vi har fri, og avspaserer de timene vi jobber ekstra når det er foreldremøter, skoleturer, utviklingssamtaler, skoleavslutninger etc. som vi ikke får overtidsbetaling for. I høstferien var jeg og Syver i New York, på ordentlig ferie. Nå i vinterferien  har jeg ikke noen spesielle store planer. Og det er egentlig ganske deilig det også. Det deiligste er å vite at man kan sove så lenge man vil om morgenen når samboern og alle andre der ute i verden må opp. Det er liksom som man kan nyte det enda litt mer når det er andre som ikke kan gjøre det.. Ja, jeg vet jeg er en tanke ondskapsfull! Men det er jo sånn mennesker er satt sammen, de som setter mest pris på livet er de som har vært dødssyke eller i ulykker, hvor de faktisk har vært i fare for å miste livet. Så jeg nyter mine late morgener mest når andre ikke kan nyte dem.. =)


"Kjære ikke vekk meg når du går,
stå stille opp og kle deg,
og la meg slippe å se deg ta farvel.
La meg få sove, i lukten av ditt hår,
så ikke vekk meg, kjære, når du går."

1 kommentar:

  1. Det har definitivt sine fordeler dette yrket vårt :) Men nå har vi jo lengre arbeidsuker enn "vanlige folk" sånn ellers også, da. Gleder oss til å se dere i ferien, Tekla er klar for å herje litt.

    SvarSlett