tirsdag 29. november 2011

Guilty pleasure

Herlig enkelt. Et godt gitarriff, noen nydelige pianoakkorder og noen fengende tekstlinjer. Vips, så har du oppskriften på en skikkelig sviske.

Jeg skal ærlig inrømme at jeg er en sucker for ungdomssang-svisker. Slike mild-grunsh låter de spiller i alle ungdomsseriene som jeg er for gammel til å like, men som jeg koser meg med i blant. Ikke kom her og si at du aldri har sett på "One Tree Hill", "Dawons", "Gilmore girls" eller "Gossip Girl". Da tror jeg deg ikke!

Gavin Degraw hadde tittellåta til overnevnte "OTH". Nå er han ute med en sviske som i hvert fall fenger mine ører. Jeg skrur opp lyden, tramper takten og synger med, slik man vitterlig skal til en slik slager!

"Drømmer, er dit jeg må dra,
for å se ditt vakre fjes.
Hvis du spør meg hvordan jeg har det,
kommer jeg å si jeg har det bra.
Jeg kommer til å lyve og si du ikke er i tankene mine mer.
Uansett hva jeg sier, jeg er ikke over deg"



Enkelt og kanskje platt? Men du og du, så fengende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar