torsdag 28. mai 2009

Bronsemerkekurs

I går var vi på kursgang 2 av 10 på Bronsemerkekurset. Vi går på Norsk Hundeskole på Veterinærhøgskolen i Oslo. Jeg var helt fantastisk fornøyd med det forrige kurset vi gikk der med Bono, så da fortsatte vi der. Kurset er bra, og kursinstuktør er flink. Vi har trent på mye forskjellige ting og Bono er ganske så flink. Det er 7 ekvipasjer, bare hannhunder - selvfølgelig. Men de aller fleste er unghunder, så Bono (2år) og Bajaz (5 år) er jo ganske gamle i forhold. Bajaz og mamma er også med på kurset, jeg har klart å lure henne med. Bajaz har så godt av å få bruke hodet sitt litt, og ikke bare løpe etter ball...


Det vi skal øve på til neste gang er å legge komando på kontakt, og stå under marsj. Bono kan så vidt stå fra før, men jeg tror ikke han er helt klar over hva han skal gjøre. Men jeg tror en uke med trening kommer til å gjøre susen der. Han er ganske flink, veldig lærevillig, men han blir utrolig sliten på slutten av kurskvelden som regel. En ting som jeg har vært for dårlig på til nå har vært å være kresen på hvor han setter seg "på plass" så nå må vi sette i gang med på plass-trening med "vegg" og føring med godbit. Håper på at han etterhvert blir klar over at han har en bakpart.


Til helga nå skal vi (jeg, mamma, pappa, søster med mann og tvillinger, Bajaz og Bono) til Kragerø. Vi har hytte på skåtøy, og vi skal være der hele helga + mandag. Det blir så utrolig deilig, for det er meldt så fint vær. Der har vi stor hage som er perfekt for soling, og for trening med hund...! =)


Legger ved noen bilder fra i fjord sommer:



Postmyr fra en ikke så flaterene vinkel..



Dette har kanskje noen av dere sett før, utstikt fra hytta.


Bono på brygga



Bajaz og blå himmel


Og til slutt et lite smil fra Bono!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar