torsdag 9. juli 2009

Forventninger

Jeg har opplevd en del ganger å ha forventinger om noe, noen ganger om ting som til og med er nesten urealistiske, andre ganger helt vanlige. Og noen dager blir ikke tingene slik du har tenkt. Da har jeg en lei uvane; jeg blir lei meg, sint, pessimistisk og til og med kanskje sur på noen som ikke fortjener det. Alt dette bare fordi jeg blir så skuffet. Om jeg får litt tid på meg, så klarer jeg fint å omstille meg. Da blir ofte dagen like bra, og kanskje ennå bedre enn først forventet. Det handler bare om å klare å se forbi skuffelsen, og å (jeg gjentar til det kjedsommelige) være positiv. Jeg tror ikke jeg er alene om å ha det slik. Jeg kjenner mange som har det på samme måten, men jeg tror ikke alle klarer å omstille seg så fort. Det handler om å finne de små tingene her i livet, og å sette pris på dem, så blir livet så mye bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar