mandag 6. juli 2009

Da er to uker av ferien over allerede. Dere synes vel ikke jeg kan klage, jeg som er lærer og har tonnevis med ferie, men noen ganger synes jeg bare tiden går litt fort. Jeg er et menneske som noen ganger er litt for flink til å se tilbake på ting og bli litt nostalgisk, i stedet for å se fremover og glede meg. Men jeg gjør jo selvfølgelig det også. Det er bare litt rart, jeg vet ikke om det har noe å gjøre med at jeg hadde bursdag og blir litt eldre dag for dag, men det er så mange øyeblikk her i livet man gjerne skulle satt på pause og opptak, så man kunne spilt dem om, og om, og om igjen...

Jeg var i bryllup i helga. Min svogers søster Signe giftet seg med Øyvind. De hadde laget et fantastisk bryllup, og været var med dem. De hadde vielsen med humanetisk forbund ute på en liten odde oppe ved et vann på toten. Det var helt fantastisk stemning, og alle ble veldig rørt. Signe så jo selvfølgelig utrolig vakker ut, og min svoger, hennes bror Frithjof spilte på akustisk gitar med forsterker mens hun gikk opp "midtgangen" utover odden. Det var utrolig flott, litt sånn som i et eventyr. Jeg ble helt rørt da jeg tittet bort på Øyvind som stod der som den barske og flotte mannen i politiuniform, men med så mye tårer i øynene at det bare rant over. Han var så tydelig lykkelig da hun kom mot ham, og det var veldig pent å se på. Det er sånne ganger man grøsser på ryggen.

Imorgen reiser jeg ned til Kragerø igjen, da blir det ferie med mamma, pappa og mine 95 og 96 år gamle besteforeldre. Noen dager etter kommer min søster med sine tvillinger, så da blir det mye familie. Jeg tar med meg ipod, bøker og pc, så da skal det bli bra, selv med dårlig vær. Bono har blitt en skikkelig badehund nå også, så jeg skal prøve å ta noen bilder av ham, hvor han faktisk hopper i vannet. Det gjorde han ihvertfall forrige uke da vi var der. Han hopper fra brygga og ut i vannet, så det må dokumenteres.. Jeg som ikke trodde han kom til å bli glad i å bade.

Jeg kjøpte keyboard til Syver og meg til jul i år, for at vi forhåpentligvis skal lære oss litt piano fremover. Jeg har ikke hatt den store motivasjonen i det siste, men idag fant jeg igjen en liten piano-sang som jeg synes er veldig fin. Min venninne Vibeke fulgte med på serien Buffy-the vampire slayer da det gikk for noen år siden, og hun viste meg denne sangen. Etter det har jeg helt glemt den, men den er jo riktig så vakker, og kanksje jeg kan lære meg deler av den.. Litt optimistisk? Neida..

Her er ihvertfall link til den på Youtube, for de som er nysgjerrige!

http://www.youtube.com/watch?v=Q5C92qy7mX8&feature=related

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar