søndag 28. juni 2009

Bildeblogg fra bursdagsuke


Første uka av sommeren har gått, og det har vært helt utrolig herlig vær. Som sagt så har Syver vært på fisketur. han har hatt med seg speirefleksen, så jeg har nøyd meg med kompaktkameraet dessverre. Men bilder blir det jo likevel.
På onsdag hadde jeg date med Elle og Live, som ikke kunne komme i bursdagen min, så de arrangerte bursdagspiknik for meg på Sognsvann, og det var duperkos. Det er alltid så hyggelig å møte jentene igjen etter noen måneder uten å ha sett hverandre. Live hadde fiksa middag og kaffe med kake til, så det var storveis! Tusen takk supre jenter, for en hyggelig piknik med masse hyggelig jentesnikk-snakk!


Live og Elle i sola på Sognsvann

Brune Live og vinterbleke Hama.. =)



På torsdag var jeg i bursdagsfeiring hos min søster Helene. Hun bor på Besserud oppe i åsen, og har den mest perfekte utstikten man kan tenke seg. Så litt utpå kvelden fant jeg ut at jeg måtte ta et bilde av det. Det som var synd var at jeg kun hadde med meg kompaktkameraet, så det ble litt så som så med bildene..


Helenes feiring ble lang og full av vin, så jeg gadd ikke dra hjem til meg selv, hvor det kun stod en tom seng og ventet på meg uansett. Derfor dro jeg til Vinderen, for der var mamma. Jeg våknet opp til nydelig vær og en søt mamma som hadde laget bursdagsfrokost til meg. Hun hadde hengt opp flagget på verandaen også. Så da ble jeg der noen timer før jeg skulle hjem å lage bursdagsmiddag til meg og jentene. Tusen takk alle sammen som sendte meldinger/ringte/mail/melding på facebook. Det ble en veldig hyggelig dag. Jeg fikk til og med "Gratulerer med dagen, den er din" sunget for meg på telefon, og det var noe nytt og veldig hyggelig! Den tror jeg at jeg må lære meg, så jeg kan gi den videre.


Bildebevis på søte mammas frokosbrett!

Huset på vindern ligger pent til, nesten som en oase..

Klokka syv hadde jeg invitert jentene mine på middag, og det var ikke værst, i år kom det hele syv stykker. Det er ikke helt vanlig. Når man har bursdag i ferien er man vant med litt forskjellige feringer, for folk er jo på ferie. Så denne går inn i rekken som en utrolig koselig kveld. Jeg fikk mange fine ting, Nina Elisabeth hadde til og med vært og shoppa en fin kjole til meg, som så vidt synes på bildet.
Ida og meg, etter å ha tatt knekken på en hel quiche..
Hilde, Nina Elisabeth og Ida
På lørdag var det tid for å feire meg sammen med Syver, Mamma, Pappa og foreldrene til Syver. Vi gikk på Cafe Skansen ved festingen og spiste lunsj. Det var Gay-Pride -Parade i går, så det var jo litt morro. Utrolig mye liv og morro nede på aker brygge.

Vi gikk oss en tur på festningen etter lunsj, og tittet på den nydelige byen jeg er så glad i!

Oslofjorden..
Rådhuset fra en vinkel jeg ikke har sett så mange ganger
Mamma og Pappa på festningen

Til slutt gikk vi ned på Aker brygge, på Pascal, etter mitt valg. Da hadde jeg lyst på dessert, så da ble det kake og kaffe, som absolutt passet min gane.. =)


Bursdagsbarnet iakttat livet på brygga midt i kaffen..







Perfekt Pascal-kake


Da vi stod på festningen og så utover sjøen så skjønte jeg at jeg ikke kunne bli lenger i denne vakre byen. Jeg fikk avtalt med farfar at vi får låne bil, og så reiser jeg, Syver, Bajaz og Bono ned til Kragerø idag. Forhåpentligvis er det nett der nede også, så jeg får sjekka mail og sliktno. Vi skal invitere ned en kamerat av Syver som har bursdag på tirsdag. Men om det er noen som har fri noen dager så oppfordrer jeg dere til å ringe meg og komme nedover en tur. Hele hytta står ledig, så da er det bare å komme!

2 kommentarer:

  1. Så skjønn mamman din er! Ser ut som en topp bursdag :) Kos dere masse i Kragerø.

    SvarSlett
  2. Utrolig koselig med jentefeiring på kvelden :) resten av bursdagsfeiringen så ikke dum ut den heller :) Kos dere masse på hytten!!

    SvarSlett