søndag 21. juni 2009

Sommerferie

Da er jeg to dager inn i min seks uker lange sommerferie. Det er helt rart, for jeg er så vant med å ha eksamensutblåsing i forkant av en sommerferie, at jeg ikke helt har fått med meg at det er ferie, og ikke bare en helg. I tillegg har jeg ikke fått med meg at det er sommer, for i dag skulle jeg møte Mari og Tapper og gå en tur med dem, men da hadde jeg kledd meg for en tidlig mai-dag, og ikke sommerjuni som det var, så da var det bare å innse at sommern er her, og vise fram mine hvite legger og armer.. Alltid like kledelig det der på starten av sommeren.

Mine to første sommerferiedager har vært ganske så rolige. Fredag ble det fest igjen, ettersommeravslutning på jobben. Så lørdag var jeg preget av litt fyllesyke, så da gikk dagen med til soving, og så så vi "Slumdog millionaire". Den er absolutt å anbefale om man ikke har sett den. Det er en bra film, som er litt annerledes enn andre idag.

Idag var jeg på sykkel/joggetur. Jeg var oppe ved Sognsvann, liker å løpe rundene der oppe. Og det er så bra oppvarming å sykle opp. Så jeg satte ipoden på fullt, og slet meg oppover bakkene. På vei hjem syklet jeg forbi havnabakken, som er en lang bakke på Norberg som det ikke har vært lov å bygge hus, så om vinteren er det en lang akebakke fra Nordberg og nesten ned til Tåsen. Jeg satte meg på toppen og så utover. Det er litt rart å være oppe i det området. Jeg er jo vokst opp i Oslo, men fikk ikke noe stort forhold til Tåsen/Berg/Nordberg før jeg begynte å videregående. Så jeg ble nesten litt nostalgisk da jeg syklet rundt der idag. Jeg har vært inne i en del av husene på fest og vors og har vage minner om hvordan de ser ut inni.. =) Mange gode og rare opplevelser kommer frem da. Hadde ikke med meg kamera idag, kun telefon, så da ble det et mobilbevis på hvor nydelig Oslo kan være. Jeg er fryktelig glad i Oslo, og det er vel også grunnen til at jeg kun har klart å forlate Oslo i et år sammenhengende, men flyttet tilbake til denne deilige byen.

På toppen av havnabakken, utsikt mot rådhuset, Plaza og Hovedøya


Men nå er det tid for å lage nye minner. Sommeren er en fin tid å gjøre det på. Så jeg har tenkt å starte min ferie med å rydde opp litt i gamle ting, printe ut masse bilder. Jeg har ikke fremkalt bilder siden før vi fikk Bono, og han er over to år nå, så det er sikkert bilder som er 3-4 år gamle. Så det er på tide at de kommer seg i album. I tillegg skal jeg leke litt med kameraet mitt, og bli litt bedre kjent med funksjonene, så kanskje det blir noen fine bilder fra tur i skogen imorgen, hvem vet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar