lørdag 13. juni 2009

Oppsummering av sporkurs, skoleavslutning og sommerfest

Da har det faktisk gått en stund siden jeg kom hjem fra sporkurs, men så har det vært en helt utrolig hektisk uke, så jeg har nesten ikke rukket å bruke pc til noe mer enn jobb.


Jeg og mamma reiste til Engerdal på torsdagen, og da vi hadde gått tur og fått hytta varm, dro vi opp til Berit og Nina Grennes på Sølenstua. Vi Skulle snakke litt alle sammen som skulle være med på kurs om hva vi ville ha ut av kurset. Da var det jeg, mamma, og to til med kooikere som ikke hadde gått spor før i det heletatt, og så var det noen som var litt mer erfarne. Dagen etter dro vi opp til Sølenstua igjen, og hadde en fin kursstart hvor vi startet med å legge ut 20- 30 meters spor bare ved å gå i lyngen. Ganske merkelig egentlig. Så lot vi hundene gå dem nesten med en gang. Bono synes det var litt merkelig, stoppet litt opp i blant, men han fant leka i andre enden til slutt. De neste sporene vi gikk, gikk ikke så bra. Da bare styra han frem og tilbake, og satte seg ned å peip. For med en gang han tar nesa opp av bakken skulle jeg stoppe opp og ikke la han gå, for poenget er jo at han skal ha nesa i bakken.


Kursleder Berit fant da ut at det kanskje var best å lage et "slepespor". Da dro hun leka til Bono etter seg i sporet innover i skogen mens Bono så på. Til slutt la hun den fra seg bak ett eller annet på bakken, mens Bono måtte sitte med ryggen til. Da gikk han ganske mye bedre, men han bruker ofte å "overvære", og det skal han visst ikke, det vil si at han lukter i lufta i stedet for å bruke nesa i sporet.


Alle dagene gikk han noen gode og noen ikke så gode spor. Selv om sporene ikke var så lange eller vanskelige så ble han tydelig sliten. Det var ihvertfall et veldig spennende kurs, men det må utrlolig mye mer trening til før Bono kommer til å skjønne hva han holder på med. Tusen takk, Nina og Berit, for et kjempeflott kurs. Bilder fra kurset kommer senere, for jeg var så ivig på sporinga at jeg ikke fikk tatt ett eneste bilde.


Sommeravslutninga på Karlsrud skole var på torsdag, og jeg var invitert, så jeg dro opp til Ekeberg og møtte alle mammaer og pappaer og elever fra min gamle klasse "Pluto". Det var utrolig koselig å se alle igjen, og jeg fikk til og med en orkide-blomst, selv om det er en stund siden jeg slutta. Jeg fikk også mange gode klemmer og gode ord fra foreldre og barn. Det er jo veldig hyggelig, når det ble som det ble. Det var nesten umulig å komme seg avgårde derfra for ungene ville ikke at jeg skulle gå. Og det varmer jo en ung og uerfaren lærers hjerte.. =)


I går var det sommerfest på jobben. Jeg og mine kolleger på 1. trinn arrangerte, og jeg må si at det ble en veldig bra fest. Vi fikk kjøpe ferske reker, som smakte veldig godt, og vi hadde vært veldig flinke å pynte den utrolig kjedelige og helt nøytrale og hvite festsalen til å bli et ganske så koselig lokale. Guro hadde samlet inn litt info om folk på forhånd og laget en quiz hvor vi skulle gjette på hvem historiene handlet om. Da ble vi enda bedre kjent med hverandre, og noen ting var noe vi helst ikke ville vite... Noe som handlet om skjegg bak vedkommedes kvinnelige kne.. Etter quiz hadde vi laget en staffet i gymsalen som også ble vellykket, men den gikk så fort at jeg nesten ikke fikk tatt noen bilder. Men her kommer ett av festkomiteen i hvertfall.

Torunn, Guro og meg = festkomiteen

1 kommentar:

  1. Høres ut som et flott kurs!
    Så søte elevene dine er - er jo fryktelig koselig å få så positive tilbakemeldinger når en jobber så mye som en gjerne gjør som lærer, da. :) Et par dager til nå.. ;)

    SvarSlett