onsdag 17. juni 2009

Her kommer sommern..!

Her kommer den varme fine tida..

Vel, det er kanksje å ta i litt, men det har da ikke vært en så værst forsommer i år vil jeg tørre å påstå. Men det har kommet så utrolig mange fine blomster nå. Jeg elsker tida mellom slutten av april og frem mot sommern i Oslo, hvor den grå og triste byen våkner igjen og blir så grønn og pen. Og det deiligste av alt er å sykle i gatene litt sent på kvelden og lukte på den herlige duften av Jasminbusker i full blomst. Jeg kan med sikkerhet si at det er min yndlingsblomst. Og jeg må også innrømme at jeg ofte er oppe på haugen, hvor det står en stor busk, og knabber noen små grener med blomster.

Nå er det bare to små dager til jeg har sommerferie og mitt første år som lærer er over. Det er jo litt merkelig å ha et år i karrieren bak seg allerede, men det er også veldig deilig. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke er nyutdannet til høsten. Det er jo pes å ha så mye å sette seg inn i. Jeg skal jo jobbe på en ny skole igjen, men når det gjelder det føler jeg meg ganske tilpasningsdyktig. Jeg gruer meg litt til fredag også, for det betyr jo at det er siste dagen på Grünerløkka, og nå som jeg har blitt så godt kjent med de som jobber der så er jo det litt leit. Men de er sikkert like hyggelige på Skøyen tipper jeg. Ihvertfall nesten.. ;)

Syver reiser på fisketur på mandag til fredag, så da er jeg hjemme alene. Gleder meg til mange fine turer i skogen, så bare si fra om dere er ledige, jeg er med på tur!! På fredagen den uka har jeg bursdag, så da blir det kanskje et vors eller noe i den duren. Disse aktive venninnene mine begynner å komme seg hjem fra det store utland, så det bør jo være mulig å få til noe.

Til slutt får dere kose dere med et bilde av Jasminen. Den lukter vel ingen ting her, men dere får sette nesa inni en busk om dere går forbi og tenke på meg! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar